Tuesday 10 December 2013

Khusus utk ibu mengandung

Teks/Photo: Yusuf Danial Resources


Salam sahabat blogger,

Sudah lama rasanya tiada post tentang produk. Mohon maaf atas kelewatan untuk updated blog kerana kekangan tugas. Hari ni nak bercerita serba sedikit tentang produk Jus Seri Maryam. Jus Seri Maryam merupakan produk yang dikhususkan untuk wanita mengandung. Kandungan yang utama dalam jus ini adalah buah delima.

Delima adalah Anugerah Illahi Dari Syurga,


Harb dan lainnya meriwayatkan juga dari Ali bin Abi Thalib bahawa Rasullah SAW bersabda;


“Makanlah buah delima beserta minyak dan atau lemaknya kerana ia dapat mengaktifkan pencernaan” (HR. Imam Ahmad)


Khasiatnya yang tinggi dan kaya dengan zat sodium, riboflavin, tannins, poluphenols, anthocyanins, vitamin C, kalsium dan fosforus. Ia juga sejenis penawar kerana kandungan antioksidan yang tinggi bagi melawan Penyakit Jantung, Tekanan Darah Tinggi, Lemah Tenaga Batin, Melambatkan Penuaan, Kanser Prostat, Kanser Payudara, Kanser Usus dan Leukimia.


Meminum Jus Delima semasa mengandung dapat melindungi otak bayi semasa kelahiran. Jus Delima juga mengandungi ‘ptassium’ dimana ia dapat mengelakkan kekejangan kaki yang biasanya dihadapi oleh ibu mengandung apda waktu malam. Jus Delima dapat membantu untuk mendapatkan bayi yang sihat dan kulit yang cantik. Doktor mengesahkan bahawa ketidakcukupan asi folik (folate) boleh menyebabkan tiub saraf yang cacat seperti kerosakan pada tulang belakang dan sumbing pada lelangit bibir untuk bayi.

Jadi kepada para ibu dan bakal ibu diluar sana pilihla jus yang mengandungi buah delima untuk melindugi bayi didalam kandungan dan untuk kesihatan tubuh badan.

Sekian.

No comments:

Post a Comment